Ultimele 3 zile înainte de începerea sesiunii. Agitație, cafele băute în grabă la cantină, profesori nervoși, secretare plictisite și multe lucrări de seminar. Mai exact ultimul seminar de sociologie, 11:20, prezentare de lucrări. Stau liniștită la locul meu, cu ochii cârpiți de somn dar totuși un zâmbet tâmp pe față știind că scrisesem o lucrare bună cu citate din filosofi și tot tacâmul. Vine și rândul meu și încep ”Abordarea sociologică a religiei a fost prima dată făcută de ...”
Nu apuc să fac introducerea bine când răsare o întrebare de la profă care cade fix cum i-a căzut mărul în capul lui Newton. Diferența e că revelația mea a fost una ”Ai de capu`meu, nu am scris bibliografia, sursele de inspirație”. Încep eu să scot porumbei care mai care, că știți, că vă spun eu, că...
Profa nici nu vrea să audă. Îmi spune că e copiată de pe net și că nu mă trece cu lucrarea aia. Până la urmă rămâne să i-o trimit refăcută pe mail.
Ajung la cămin și cum nu suport să fiu acuzată pe nedrept mă gândesc să o impresionez cumva să-și dea seama că m-a judecat greșit. Și atunci se produce și revelația. O să scriu altă lucrare, mult mai bună, fără citate de filosofi. Și am nevoie și se ceva care să sară în ochi. Ideea salvatoare nu întârzie să apară. O să leg religia,sociologia și hip-hopul și titul lucrării o să sune:
Nu apuc să fac introducerea bine când răsare o întrebare de la profă care cade fix cum i-a căzut mărul în capul lui Newton. Diferența e că revelația mea a fost una ”Ai de capu`meu, nu am scris bibliografia, sursele de inspirație”. Încep eu să scot porumbei care mai care, că știți, că vă spun eu, că...
Profa nici nu vrea să audă. Îmi spune că e copiată de pe net și că nu mă trece cu lucrarea aia. Până la urmă rămâne să i-o trimit refăcută pe mail.
Ajung la cămin și cum nu suport să fiu acuzată pe nedrept mă gândesc să o impresionez cumva să-și dea seama că m-a judecat greșit. Și atunci se produce și revelația. O să scriu altă lucrare, mult mai bună, fără citate de filosofi. Și am nevoie și se ceva care să sară în ochi. Ideea salvatoare nu întârzie să apară. O să leg religia,sociologia și hip-hopul și titul lucrării o să sune:
”ABORDAREA SOCIOLOGICĂ A FENOMENULUI RELIGIOS ÎN HIP-HOP”
DELIRIC-NEGRU
Tatăl nostu care
ești în ceruri,
Am uitat numele tău,
Am ucis împărăția
ta,
Fără voia Ta,
Cerul e negru, așa e și pe pământ,
Pâinea noastră cea
de toata zilele,
Ne batem pe ea
astăzi,
Și toți profită de
greșelile noastre,
Și noi nu iertam
greșiților noștri,
Și ne ducem cu toții în ispită,
Căci din noi izvorăște ce-i rău.
|
HAARP CORD-NU MAI SUNT EU
Am zis că țin drumul drept
Oricât ar fi de greu Să lupt răbdător cu toți demonii din capul meu Azi mă uit în trecut și parcă nu mai sunt eu! |
VESCAN – RAMÂI CU NOI TATĂ
Dă-ne tărie în suflet, dă-ne mândrie în inimi
Dă-ne bunătate, dă-ne zâmbete-n loc de lacrimi
Rămâi cu noi TATĂ că ne închinăm la bani
Fără Tine încet îngenunchiem în fața lui satan
|
CEDRYK-RUGĂCIUNE
Nu vreau oțel sau cățel să mă protejez
Credința în tine e destul, vreau s-o păstrez Miluiește pe mine păcătosul, Ia de la mine prinosul, ia răul, prisosul |
C.I.A- ZBOR LA JOASĂ ALTITUDINE
Vreau să văd
speranța în ochii tatălui meu
Vreau să cred că acolo sus există un Dumnezeu
Pentru toți indiferent
de rasă sau avere
Crezi că poți să-mi
mai dai putere ?
|
Un
exemplu concludent este cel a lui Tudor Sișu care a fost arestat pentru droguri
despre care cânta în mod frecvent înainte. După ce a petrecut câțiva ani în
pușcărie și-a schimbat total concepția despre viată. Albumul său „Am nevoie de
rabdare” descrie perfect gândurile și
maturitatea sa spirituală.
Haarp
Cord este o altă trupa cunoscută de hip-hop care abordează preponderent tema
religioasă în melodiile lor. Primul lor album „Dragoste sau frică” precum și
cel de-al doilea „Vremurile din urmă” descriu perfect concepția membrilor
trupei (Dragonu`,Cedry2k,Carbon) despre importanța religiei în viața
noastră.
Pe
de altă parte, Vescan este un tânăr de 25 de ani care nu a fost nevoit să treacă peste întâmplări nefericite pentru a descoperi prezența lui Dumnezeu
pretutindeni și mai să o transmită mai departe. Stilul său este unul liber, fără prejudecăți, fără stereotipuri dar cu multă încredere în propriul „EU” și în
legile lui Dumnezeu. Acesta este un model în special pentru adolescenți
deoarece este foarte apropiat ca și varsta de aceștia.
De ce poate fi privită această abordare a religiei în muzica
hip-hop ca un fenomen sociologic? E un răspuns foarte simplu! Datorita faptului că hip-hoperii prin versurile lor
schimbă mentalități, reușesc să formeze o comunitate, unită.
Majoritatea
tinerilor care trăiesc în ghettou, „pe străzi” în lipsa unui model de acasă iau
model comportamentul hip-hoperilor, de aceea uneori ajung să se drogheze, să consume
alcool si să nu „trăiască după tipar”, crezând ca acest lucru îi face să fie
„pe flow”. Când însa observă o schimbare comportamentală exprimată în versuri a
„idolilor” lor, se gândesc ca aceștia din urmă având mai multă experiență au găsit „calea cea
dreaptă” și le urmează sfaturile.
În concluzie putem spune că Religia, Sociologia și Hip-Hopul
„fac casă bună împreună” contrar părerilor majorității. Deși
poate rapperii sunt priviți oarecum a fi o grupare ciudată și sunt mai mereu
mustrați de către adulți. Părinții: „Ce-i cu pantalonii ăia atât de largi parcă ai
fi fată” sau din contră „Tu porți teneși și șapcă zici că nu ai avea nimic
femeninin în tine” sau „Ceee?Pierce în sprânceană și tatuaj??Eu așa educație ți-am dat? Nu credeam că băiatul meu o să fie rebel și o să ne facă de
rușine!”
Renunțați la stereotipuri! Nu e chiar așa! Rapperii și cântăreții de hip-hop nu sunt numai drogați, bețivi notorii sau „golani” cum cred majoritatea. Ei sunt oameni <<normali>> din punct de vedere social, care cred în Dumnezeu, iubesc natura, ceilalți oameni și sunt mult mai atenți la detalii decât restul. Sunt diferiți din punct de vedere vestimentar pentru a fi o <<comuniune>>. După părerea mea singurul lor defect e că sunt prea direcți și spun tot timpul ce gândesc și ce simt și se pare că acest lucru este condamnabil pentru societate!
Renunțați la stereotipuri! Nu e chiar așa! Rapperii și cântăreții de hip-hop nu sunt numai drogați, bețivi notorii sau „golani” cum cred majoritatea. Ei sunt oameni <<normali>> din punct de vedere social, care cred în Dumnezeu, iubesc natura, ceilalți oameni și sunt mult mai atenți la detalii decât restul. Sunt diferiți din punct de vedere vestimentar pentru a fi o <<comuniune>>. După părerea mea singurul lor defect e că sunt prea direcți și spun tot timpul ce gândesc și ce simt și se pare că acest lucru este condamnabil pentru societate!
No comments:
Post a Comment